tag:blogger.com,1999:blog-7369324022269312157.post1587658360445506500..comments2023-10-02T08:36:54.585-07:00Comments on Hereticⲁ Filosofiⲁ: Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥHereticaFilosofiahttp://www.blogger.com/profile/01505215515974486959noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-7369324022269312157.post-30186932271981693792012-01-02T08:48:34.619-08:002012-01-02T08:48:34.619-08:00ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ.....ΑΠΛΑ, ΕΠΗΡΕΑΣΤΗΚΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ...ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ.....ΑΠΛΑ, ΕΠΗΡΕΑΣΤΗΚΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΤΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΟΦΙΕΣ......ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΟΓΡΑΨΑ.....HereticaFilosofiahttps://www.blogger.com/profile/01505215515974486959noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7369324022269312157.post-87197228649785225562012-01-02T00:46:05.926-08:002012-01-02T00:46:05.926-08:00Καλή Χρονιά Άκη!
"Η θρησκεία χωρίς επιστήμη,...Καλή Χρονιά Άκη!<br /><br />"Η θρησκεία χωρίς επιστήμη, είναι τυφλή. Η επιστήμη χωρίς θρησκεία, ανασαίνει" Ο Αϊνστάιν δεν εννοούσε πιστεύω εδώ τις παραδοσιακές θρησκείες με προσωπικό θεό, θεούς, ιερατεία, "μη", "πρέπει"κλπ αλλά τον Σπινοζικό πανθεϊσμό, που είναι τυπικά θρησκεία αλλά ουσιαστικά φιλοσοφία. Οπότε στην προκειμένη το "..επιστήμη χωρίς θρησκεία είναι σαθρή(lame)" είναι θαρρώ δόκιμο.<br /><br />"-Το ανθρώπινο σώμα δεν έχει αξία.<br />-Η ανθρώπινη ζωή δεν είναι ιερή.<br />-Η φύση είναι ιερή."<br /><br />Κυριολεκτικά για τα δυο πρώτα και μεταφορικά για την φύση ή κυριολεκτικά για όλα; (υποθέτω το πρώτο)<br /><br />και...<br />"-Αν υπήρχε θεός, ο άνθρωπος θα ήταν μια μαριονέτα.<br />-Δεν υπάρχει ελεύθερη βούληση. Ο άνθρωπος είναι μια μαριονέτα στο έλεος του συμπαντικού πεπρωμένου." Πιστεύω ότι η αλήθεια είναι κάπου στην μέση, γιατί με το εν λόγω σκεπτικό τραβάμε τις πανθεϊστικές ιδέες από τα μαλλιά και απλώς αντικαθιστούμε τον όποιο προσωπικό θεό με το σύμπαν, δίνοντάς του όμως επιπλέον και ιδιότητες σκοπού ...που συνδέεται με την σειρά του με μία δεύτερη αντίφαση :<br /><br />"-Οι διάφορες μορφές ζωής, έχουν δημιουργηθεί μέσω τυχαίων φυσικών διαδικασιών, παρά από μια ανώτερη παρέμβαση."<br />Τυχαίες φυσικές διαδικασίες για την δημιουργία ζωής αλλά όσον αφορά το πως ζούμε την ζωή μας συμπαντικό πεπρωμένο, ήτοι απόλυτος ντετερμινισμός αντί ελεύθερης βούλησης;<br /><br />Η επιστήμη με την έως τώρα της μορφή πιστεύω πως έχει όρια. Και τα όρια αυτά είναι ότι περιορίζεται μόνο στο <b>πως</b> λειτουργεί ο κόσμος. Οπότε και, από την εποχή του Αριστοτέλη και έπειτα, παραχώρησε όλα τα μεγάλα <b>γιατί</b> στις θρησκείες. Οι οποίες με όπλα τον φόβο και την ελπίδα γραπώθηκαν από τον κόσμο σαν τα απόλυτα παράσιτα. Χρειαζόμαστε νέα, λιγότερο ξύλινη επιστήμη, με περισσότερο όραμα, που δεν μασάει να δώσει πιθανές απαντήσεις και για τα γιατί, ώστε να ξεγραπωθούν τα φοβισμένα πρόβατα από τις φαντασιώσεις των ιερατείων.Sharpedonhttps://www.blogger.com/profile/10154151724668140312noreply@blogger.com