25 pages by Akis Sadexis

25 pages by Akis Sadexis
25 PAGES BY AKIS SADEXIS : * HereticaFilosofia * Akis Sadexis * ΑιρετικήΦιλοσοφία * No Religions-Χωρίς Θρησκείες * ALL WE ARE RACISTS. WITH THE RACISTS. -Όλοι είμαστε ρατσιστές. Αλλά με τους ρατσιστές * SKG - Salonica - Selanik - סלוניקי- Salonique - سالونيك - Thessaloniki * " movement of free citizens" -‘’Κίνηση Ελεύθερων Πολιτών’’ - * I DEMAND - I DREAM OF A WORLD ΑΠΑΙΤΩ, ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ έναν κόσμο * Δεν έχει σημασία τι λέω, πρόσεξε τι εννοώ. Δεν έχει σημασία τι λες, αλλά σε ποιόν τα λες * ElGURU * PHILOSOPHICAL DEMOCRACY - ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ * InternationalismOecumenical * HereticaFilosofia.blogspot.com * The.Bigger.Philosophers * SadeVanzelo * SadeVanzelo-Σχεδιαστής * Leonardo DA VINCI * SadIcons * SADιΠοίηση * Anti-Racist Slogan of all Time * HERETICA FILOSOFIA by Akis Sadexis - YouTube *https://plus.google.com/u/0/115495858259733880175/posts * https://www.instagram.com/akis.sadexis/ * SSΔD3VΔNZ3LO (@AkisSadexis) | Twitter https://twitter.com/SDXZV - AKIS SADEXIS @SDXZV

Το πιό Αντιρατσιστικό σύνθημα όλων των εποχών (original-56 words)

Το πιό Αντιρατσιστικό σύνθημα όλων των εποχών (original-56 words)
Το πιό Αντιρατσιστικό σύνθημα όλων των εποχών (original-56 words) : Αν ο Χριστός σας είναι Εβραίος, το αυτοκίνητο σας ιαπωνικό, η πίτσα που τρώτε ιταλική, η δημοκρατία σας ελληνική, οι αριθμοί σας αραβικοί, τα γράμματά σας λατινικά, οι πολυεθνικές αμερικάνικες, η μουσική σας τσιγγάνικη, οι λέξεις σας βαλκάνιες, τα φαγητά σας τούρκικα, οι φουστανέλες αλβανικές, τα γαλακτοκομικά σας βουλγάρικα, τότε γιατί ο γείτονάς σας είναι ξένος? SADEXIS AKIS (May 2010)

anti-racist slogan of all time

Anti-Racist Slogan of all Time :
If Christ is a Jew, your car Japanese, pizza you eat Italian, Greek your democracy, your letters Latin, American multinationals, your numbers are Arabic, your music Gypsy, your words Balkans, your food Turks, Albanian fustanellas, your dairy Bulgarian, why your neighbor is a stranger ?
Akis Sadexis (May 2010)

I dream

I dream

manifesto SADEXI AKI

"ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΙ ΛΕΩ. ΠΡΟΣΕΞΕ ΤΙ ΕΝΝΟΩ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΙ ΛΕΣ. ΑΛΛΑ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΤΑ ΛΕΣ."

I DEMAND - I DREAM OF A WORLD WITHOUT : FRONTIERS, RELIGION, RACISTS, ADDICTIONS, MURDERS, ABUSE, PAEDERASTS, DRUGDEALINGS, ARMY, POVERTY, GAMBLING, GUNS, EXPLOITATION, DOGMA, CENSORSHIP, HATE, ANIMAL ABUSE, REFUGEES, PARADES, THOSE WHO ARE KEPT IN THE DARK.
I DEMAND - I DREAM OF A WORLD FOR : DIALOGUE, BOOKS, RECYCLING, RELIGIOUS TOLERANCE, FREEDOM, CREMATION, TRANSPLANTS, EDUCATION, FRIENDSHIP, LOGIC, ENVIRONMENT, TRAVELLING, SEPARATION OF THE CHURCH FROM THE STATE, RESPECT, INDEPENDENCE, SCIENCE, MINORITY, ECOLOGY, LIVING TOGETHER FREE, PROTECTING ANIMALS, CIVILIZATION, HEALTH.
JUSTICE A WORLD WITH LESS CHILDREN, BECAUSE THE NEXT GENERATIONS WILL SUFFER.
THE WHOLE PLANET IS OUR PLACE.
APART FROM THE PLACE WE LIVE OR THE PLACE WE WERE BORN. WE ARE ALL BROTHERS, DESPITE OUR SEX OR RACE.
SADEXIS AKIS

.

Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

ΑΝΘΡΩΠΟΣ: ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ & ΕΞΕΛΙΞΗ



«Ο πόλεμος του ανθρώπου με τον εαυτό του σκεπάζεται εύκολα με το μίσος ενάντια σε κάποιον άλλο που τοποθετείται «αναπληρωματικά» για την δική του περιφρόνηση.»
Γιόζεφ Ράτνερ, “Ψυχολογία του Βάθους και Ανθρωπισμός”, εκδόσεις Μπουκουμάνης, 1969, σελ. 120
«Ο άνθρωπος έχει την μόνη φυσική αρετή, όπου ακόμη και ο πιο φλογερός κατήγορος των ανθρωπίνων ιδιοτήτων αναγκάζεται να ομολογήσει. Και αυτή η αρετή είναι η συμπάθεια».
Ζαν Ζακ Ρουσσώ , “Κοινωνική Ανισότητα”, εκδόσεις Δαρεμά, σελ. 40
«Η ζωή έχει ακόμη πάρα πολλές δυνατότητες για να τις περιλάβουν τα σχέδια μιας μόνο γενιάς, οι ελπίδες και οι πεποιθήσεις ενός μόνο στοχαστή».
Μάμφορντ Λιούις, “Η Ουτοπία, οι Δαίμονες της Ψυχής και η προοπτική του Ανθρώπου”, εκδόσεις Νησίδες, Σελ. 13
«Επειδή αποτελεί παγκόσμιο πιστεύω ότι ο άνθρωπος είναι μόνο όσα γνωρίζει η συνείδησή του, θεωρεί τον εαυτό του άκακο, προσθέτοντας Έτσι στην κακοήθεια και την ηλιθιότητα» (…)
«Είναι επιπόλαιο, παράλογο και ψυχικά ανθυγιεινό να παραβλέπουμε τις αντιδράσεις του ασυνείδητου» (…)
«Κανείς δεν φαίνεται να προσέχει πως ο σεβασμός του λόγου, που για μια ορισμένη φάση της ιστορικής ανάπτυξης υπήρξε απαραίτητος. Έχει και μια επικίνδυνη σκιώδη πλευρά» (…)
«Τα λογικά επιχειρήματα συνοδεύονται από κάποια επιτυχία όσο η συναισθηματικότητα μιας δεδομένης κατάστασης δεν υπερβαίνει το κρίσιμο σημείο. Αν η συγκινησιακή «θερμοκρασία» ξεπεράσει αυτό το επίπεδο, η πιθανότητα της αποτελεσματικότητας της λογικής ελαττώνεται και τη θέση της παίρνει η προπαγάνδα και οι χιμαιρικές ονειροφαντασιώσεις. Αυτό σημαίνει πως εκλύεται ένα είδος συλλογικής καταληψίας που εξελίσσεται Ραγδαία σε ψυχική επιδημία» (…)
Καρλ Γιούνγκ, Ο Ανεξερεύνητος Εαυτός, εκδόσεις ΙΑΜΒΛΙΧΟΣ, σελ. 85, 76, 70 & 11
«Αντί να κινδυνεύουμε από άγρια θηρία, βράχους και πλημμύρες, σήμερα κινδυνεύουμε από τις στοιχειακές δυνάμεις της ίδιας μας της ψυχής». (…)«Οι άνθρωποι, ξεχνούν το βασικό, ότι δηλαδή η ψυχική ζωή είναι μόνο στο ελάχιστο ταυτόσημη με το συνειδητό και τα τεχνάσματά του και ότι το μεγαλύτερο μέρος της αποτελείται από μη συνειδητά γεγονότα». (…)«Αντί να κινδυνεύουμε από άγρια θηρία, βράχους και πλημμύρες, σήμερα κινδυνεύουμε από τις στοιχειακές δυνάμεις της ίδιας μας της ψυχής». (…)«Ο μηχανισμός της συμβατικότητας κρατάει τους ανθρώπους σε κατάσταση ασυνειδητότητας και τότε, σαν άγρια θηρία, τρέχουν προς τις συνηθισμένες τους διεξόδους χωρίς την ανάγκη της συνειδητής εκλογής». (…)«Αυτή η επίδραση των καλλίτερων συμβατικοτήτων είναι αναπόδραστη και ταυτόχρονα ένας τρομερός κίνδυνος». (…)«Όταν δημιουργούνται νέες καταστάσεις, απρόβλεπτες από τις παλιές συμβατικότητες, τότε, το ανθρώπινο όν που η ρουτίνα το είχε κρατήσει σε κατάσταση ασυνειδησίας, γεμίζει από πανικό, ακριβώς σαν ένα ζώο, και με αποτελέσματα το ίδιο απρόβλεπτα». (…)Καρλ Γιούνγκ, “Η Ολοκλήρωση της Προσωπικότητας”, εκδόσεις Σπαγείρια, σελ. 340-343
«Ανά πάσα στιγμή όλες μας οι καυχησιές για επιστημονική επάρκεια και πρόοδο ενδέχεται να εκμηδενιστούν από πλανητικές συμφορές που έφεραν μυαλά τα οποία έχουν χάσει την ικανότητα να ασχολούνται με οργανικές και κοινωνικές πραγματικότητες»Lewis Mumford, “Η Ουτοπία, οι Δαίμονες της Ψυχής και η Προοπτική του Ανθρώπου", εκδόσεις Νησίδες, 2011, σελ. 59
«Διαφωτισμός είναι η ανάδυση του ανθρώπου μέσα από την ανωριμότητα για την οποία υπεύθυνος είναι ο ίδιος. Ανωριμότητα είναι η ανικανότητα να χρησιμοποιήσεις το νου σου χωρίς την βοήθεια κάποιου άλλου».
Εμμανουήλ Κάντ, “Απάντηση του Ερωτήματος: Τι είναι ο Διαφωτισμός;”

«Όπως ακριβώς οι απαγορεύσεις άνοιγαν πάντα το δρόμο στην παραγωγή τοξικότερων προιόντων, έτσι και η απαγόρευση της θεωρητικής φαντασίας ανοίγει το δρόμο στην πολιτική παραφροσύνη».
Μαξ Χορκχάιμερ, Τέοντορ Αντόρνο, “Η Διαλεκτική του Διαφωτισμού”, Ύψιλον,1986,σελ. 13
«Ένα ον αισθάνεται (ηθικά) υποχρεωμένο μόνο αν είναι ελεύθερο, και κάθε κεχωρισμένη υποχρέωση προϋποθέτει την ελευθερία».
Henry Bergson, “Οι Δύο Πηγές της Ηθικής και της Θρησκείας”, εκδ. Νησίδες, 2006, σελ. 25
«Θα είμαστε πάντοτε εν δυνάμει εγκληματίες χάρη στην ανθρώπινη φύση μας.
Μόνο ο βλάκας αρνείται μόνιμα τις συνθήκες της ίδιας του της ύπαρξης.
Αλήθεια, αυτή η άρνηση είναι ο καλύτερος τρόπος για να γίνει κάποιος όργανο του κακού».

Carl Jung, “Ο Ανεξερεύνητος Εαυτός”, Εκδόσεις Ιάμβλιχος, 1988, σελ. 86
«Κάθε τάξη καθοδηγείται από την ζήλια και συναγωνίζεται με την τάξη που είναι η αμέσως ανώτερή της στην κοινωνική κλίμακα».
Veblen Thorstein, “Θεωρία της Αργόσχολης Τάξης”, εκδόσεις Κάλβος
, 1982

«Το ηθικό κακό έχει την αδιαχώριστη από την φύση του ιδιότητα να είναι ως προς τις προθέσεις του (κυρίως σε σχέση με άλλους ομοφρονούντες) ενάντιο προς τον εαυτό του και αυτοκαταστροφικό, έτσι κάνει τόπο στην (ηθική) αρχή του καλού, έστω και αν η πρόοδος που σημειώνει είναι βραδεία».
Immanuel Kant, “Προς την Αιώνια Ειρήνη”, εκδόσεις Πόλις, 2006, σελ. 126 
«Η πνευματική μονομέρεια είναι κι αυτή μορφή αναλφαβητισμού». 
UNESCO, Βικιπαίδεια
 

«Η απώλεια του μέλλοντος οδηγεί στο παρελθόν, στην αναγέννηση του εθνικισμού και του θρησκευτικού φανατισμού». 

Έντγκαρ Μορέν, Βικιπαίδεια
«Αυτοί που θα θελήσουν να πραγματευτούν χωριστά την πολιτική και την ηθική 
δεν καταλαβαίνουν τίποτα για καμιά από τις δύο
».
Jean
 Jacques Rousseau, “Αιμίλιος”, εκδόσεις Πλέθρον, Τόμος Ά, σελ. 29
«Ο καλός τακτοποιεί τον εαυτό του σε σχέση με το σύνολο, ενώ ο κακός τακτοποιεί το σύνολο σε σχέση με τον εαυτό του. Ο δεύτερος γίνεται το κέντρο των πάντων».
Jean
-Jacques Rousseau, “Αιμίλιος”, εκδ. Πλέθρον, σελ. 124
«Όταν οι θεοί θέλουν να μας τιμωρήσουν, τότε εισακούν στις προσευχές μας».
Όσκαρ Ουάιλντ,
 http://www.pegas.gr/
«Οι άνθρωποι της εποχής μας φεύγουν, διαρκώς φεύγουν. Φεύγουν από ποιόν; Θα αποτολμήσω μια απάντηση.Από τον εαυτό τους. Όταν αυτός κάποτε τους προλαβαίνει, το βάζουν στα πόδια. Τρέχουν, για να μην τον συναντήσουν και αναγκαστούν να λογαριαστούν μαζί του, πράγμα φοβερά δυσάρεστο. Απόδειξη το γεγονός ότι αποστρέφονται την περισυλλογή, τον αργό ρυθμό ζωής, το διάλογο με αυτόν το σύντροφο που τους καταδιώκει».
Ε. Παπανούτσος
«Ο άνθρωπος που δεν γνωρίζει την ευσπλαχνία βρίσκεται έξω από την ανθρωπότητα και ακόμη η ίδια λέξη ανθρωπότητα λογίζεται συχνά ως συνώνυμο της ευσπλαχνίας».
Schopenhauer Arthur, 2003, “Tα πάθη του Kόσμου”, Eκδ. Printa, σελ. 152
«Θα είμαστε πάντοτε εν δυνάμει εγκληματίες χάρη στην ανθρώπινη φύση μας. Μόνο ο βλάκας αρνείται μόνιμα τις συνθήκες της ίδιας του της ύπαρξης. Αλήθεια, αυτή η άρνηση είναι ο καλύτερος τρόπος για να γίνει κάποιος όργανο του κακού».
Jung Carl, 1988, "Ο Ανεξερεύνητος Εαυτός", εκδ. Ιάμβλιχος, σελ. 86
«Θα έπρεπε να επεξεργαστούμε την έννοια Ευρώπη, ως ιστορική τελολογία ατελεύτητων έλλογων στόχων».
Husserl Edmund, 1991, “Η Κρίση του Ευρωπαίου Ανθρώπου και η Φιλοσοφία”, Εκδ. Έρασμος, σελ.63


«Ο άνθρωπος δεν είναι ο κύριος των όντων. Ο άνθρωπος είναι ο ποιμήν του Είναι».
Heidegger Martin, 1987, “Επιστολή για τον Aνθρωπισμό”, Εκδ. Ροές, σελ. 117
«Η κρίση της ευρωπαϊκής ύπαρξης έχει δύο μόνον διεξόδους:
Α. τον χαμό της Ευρώπης στην αποξένωση ως προς το ίδιο της το έλλογο νόημα ζωής, την πτώση στην έχθρα έναντι του πνεύματος και στον βαρβαρισμό.
Β. την αναγέννηση της Ευρώπης εκ πνεύματος φιλοσοφίας μέσα από ένα ηρωισμό του Λόγου που θα έχει οριστικώς υπερβεί την φυσιοκρατία.»
Husserl Edmund, "Η κρίση του Ευρωπαίου ανθρώπου και η φιλοσοφία", Eκδ. Έρασμος, σελ 7
«Η θρησκεία είναι για τον μυστικισμό ό,τι είναι η εκλαΐκευση για την επιστήμη»
Ανρί Μπερξόν, "Οι Δύο Πηγές της Ηθικής και της Θρησκείας", Εκδόσεις Νησίδες, σελ. 185
«Αν δεν κάνουμε την αρχή μιας αποτελεσματικής και έγκαιρης αλλαγής, το διευρυνόμενο χάος θα κλιμακωθεί προκαλώντας καταστροφή. Είτε αλλάζουμε έγκαιρα είτε υπομένουμε τις συνέπειες.»
Εrvin Laszlo, "Κοσμική Αλλαγή 2012", εκδόσεις Έσοπτρον, σελ. 25
«Η ανθρωπότητα πρέπει πρώτα να δει αν θέλει να ζει. Αυτή πρέπει κατόπιν, να αναρωτηθεί αν θέλει  μόνο να ζει ή εκτός απ’ αυτό, να καταβάλει  την αναγκαία προσπάθεια για να συντελεστεί, μέχρι στον απρόσβλητο πλανήτη μας, η ουσιαστική λειτουργία του σύμπαντος, που είναι μια μηχανή δημιουργίας θεών.»
Henri BergsonΟι δυο πηγές της ηθικής και της θρησκείας, σελ.246
«Η αιωνιότης είναι η βαθειά ενατένιση του παρόντος.»
Κρισναμούρτι, Εκλογαί, σελ.64
«Ο ανώτερος σκοπός της ψυχοθεραπείας είναι να μην μεταθέτουμε τον ασθενή σε μια αδύνατη κατάσταση ευτυχίας, αλλά να του δώσουμε τη σταθερότητα και την φιλοσοφική υπομονή για να αντέξει τη δυστυχία.»
Καρλ Γιουνγκ
, “Γιουνγκ”, Εκδ. Πλέθρον, 2006, σελ.119
«Η ουσία του υλισμού κρύβεται στην ουσία της τεχνικής, για την οποία ναι μεν έχουμε γράψει πολλά, αλλά λίγα σκεφτεί. Η τεχνική είναι στην ουσία της ένα οντολογικοιστορικό πεπρωμένο της λησμονημένης αλήθειας του Είναι.»
Mάρτιν Χαϊντέγκερ, “Επιστολή για τον ανθρωπισμό”, Εκδ. Ροές, 1987, σελ. 113
«Ειδικός είναι ένα προσωπο που ξερει ολο και περισσότερα για όλα και λιγότερα πράγματα μέχρις ότου να ξέρει τα πάντα για το τίποτα»
Γιάννης Παλαιοκρασσάς, “Για ένα νέο προτυπο ζωής”, εκδ. Λιβάνη, 2009 σελ. 20
«Μόνον όταν το πνεύμα από την απλοϊκή εξωστρέφεια επιστρέφει στον εαυτό του και εμμένει σ’ αυτόν αμιγώς και αποκλειστικώς, μπορεί να είναι ικανοποιημένο»
Edmund Husserl, “Η Κρίση του Ευρωπαίου Ανθρώπου και η Φιλοσοφία”, Εκδ. Έρασμος, σελ.61
«Θέλω να δείξω ότι πνευματικές αξίες:
δεν είναι το αποκλειστικό απόκτημα οργανωμένων εκκλησιών
δε χρειάζονται  υπερφυσικές έννοιες για να τις θέσουν σε ισχύ
ολόκληρη η ανθρωπότητα είναι γενικά υπεύθυνη γι’ αυτές
Maslow Abraham, “Θρησκείες, Αξίες και Εκστατικές Εμπειρίες”, Eκδ. Δίοδος, 1994, σελ.27
«Είμαστε σε θέση να οραματιζόμαστε εναλλακτικές μελλοντικές προοπτικές που η εν γένει διασπορά τους ίσως τις βοηθήσει να πραγματωθούν. Ότι χρειάζεται είναι η δημιουργία υποδειγμάτων ουτοπικού ρεαλισμού»
Giddens Antony, “Οι συνέπειες της Νεωτερικότητας”, εκδ. Κριτική, 2001, σελ. 186
«Τίποτα δεν είναι μη αναστρέψιμο και οι δημοκρατικές ανθρωπιστικές συνθήκες πρέπει να αναγεννώνται  σε διαρκή βάση.»
Έντγκαρ Μορέν, “Ευρώπη, Πολιτισμός και Βαρβαρότητα”, Εκδ. Εικοστού Πρώτου, σελ. 116
«Οι καλύτεροι αρωγοί είναι οι πιο ολοκληρωμένοι ανθρωπιστές. Εκείνο που θα αποκαλούσα Ατραπό των μποτισάτβα είναι μια ενότητα αυτοπραγμάτωσης και κοινωνικού ζήλου, επομένως ο καλύτερος τρόπος για να γίνει κανείς καλύτερος αρωγός είναι να γίνει καλύτερο άτομο. Αλλά ένας απαραίτητος παράγοντας για να γίνει κανείς καλύτερο άτομο είναι η βοήθεια που προσφέρει προς τους άλλους ανθρώπους»
Α. Μάσλοου, “Θρησκείες, "Αξίες και Εκστατικές Εμπειρίες”, Εκδ. Δίοδος, σελ. 18
«Τίποτα δεν είναι πιο υποκειμενικό από την αντικειμενικότητα που δεν μπορεί να δει την υποκειμενικότητά της».
Laing, R. D. (1982). "The voice of experience". μτφρ. "Η φωνή της εμπειρίας", Εκδ. Ελεύθερος Τύπος, Αθήνα, 1984, σελ. 13
«Πρέπει να ξεπεράσουμε την ψυδαίσθησή μας ότι τα πράγματα πρέπει να είναι συγκεκριμένα για να είναι αληθινά, και ότι μόνο αυτό που είναι ποσοτικά μετρήσιμο είναι αληθινό, αν θέλουμε να κάνουμε κάποια πρόοδο στην κατανόηση του ανθρώπου και των προβλημάτων του».
Rollo May. 1967. Psychology and the Human Dilemma. trad ital. "La psicologia e il Dilemma Umano", ed. Astrolabio, 1970. p 191
«Πέρα από τις πολιτικές δυσκολίες, η Δύση υπέφερε από ένα ακόμη πολιτικό μειονέκτημα που έγινε δυσάρεστα αισθητό στις μέρες του Γερμανικού Ναζισμού: την ύπαρξη ενός δικτάτορα στην σκιώδη πλευρά της ύπαρξής μας. Θεωρούμε πάντα πως βρίσκεται στην αντίθετη πολιτική πλευρά, ενώ εμείς “πιστεύουμε” πως είμαστε στην καλή πλευρά και έχουμε τα σωστά ιδανικά»
Jung Carl, "Ο Aνεξερεύνητος Eαυτός", εκδόσεις Ιάμβλιχος, 1988, σελ. 75
«Eπειδή αποτελεί παγκόσμιο πιστεύω ότι ο άνθρωπος είναι μόνο όσα γνωρίζει η συνείδησή του, θεωρεί τον εαυτό του άκακο, προσθέτοντας έτσι στην κακοήθεια και την ηλιθιότητα. Δεν αρνείται τα όσα έχουν συμβεί και εξακολουθούν να συμβαίνουν, αλλά είναι πάντα οι «άλλοι» που τα κάνουν»
Jung Carl, "Ο Aνεξερεύνητος Eαυτός", εκδόσεις Ιάμβλιχος, 1988, σελ. 85
«Θεός για τους συνετούς ανθρώπους είναι η συνείδηση, ενώ για τους μη συνετούς η ηδονή.»
Πλάτωνας, http://www.pegas.gr 

«Εκείνος που απέρριψε τα περισσεύματα εκείνος απέφυγε τις στερήσεις.»
Εμμάνουελ Καντ, http://www.pegas.gr
«Το πρόβλημα όλων των ασθενών μου πάνω από τα 35 έτη ήταν η εύρεση μιας θρησκευτικής άποψης για την ζωή. Κανένας από όσους δεν ανέκτησαν την θρησκευτική τους άποψη δεν θεραπεύτηκε αληθινά. Αυτό βέβαια δεν έχει σχέση με κάποια ιδιαίτερη θρησκεία ή τη συμμετοχή σε κάποια εκκλησία.»
Jaffe Aniela, "Κ.Γκ. Γιούνγκ – Βιογραφία", εκδ. Ιάμβλιχος, σελ. 102
«Πρέπει να ξεπεράσουμε την ψυδαίσθησή μας ότι τα πράγματα πρέπει να είναι συγκεκριμένα για να είναι αληθινά, και ότι μόνο αυτό που είναι ποσοτικά μετρήσιμο είναι αληθινό, αν θέλουμε να κάνουμε κάποια πρόοδο στην κατανόηση του ανθρώπου και των προβλημάτων του.»
Rollo May, Ψυχολόγος (1967)
«Ο πλούτος δεν αλλάζει τους ανθρώπους, απλώς ρίχνει τις μάσκες τους.»
Ταλεϋράνδος, Γάλλος διπλωμάτης, 1754-1838
«…Δεν φτάνει να κάνει ο νομοθέτης ίσες τις περιουσίες, πρέπει και να επιδιώκει τον μετριασμό…γιατί περισσότερο πρέπει να εξισώσει τις επιθυμίες, παρά τις περιουσίες και τούτο δε μπορεί να γίνει παρά μόνο εφόσον οι πολίτες διαπαιδαγωγούνται σωστά με καλούς νόμους…»
Αριστοτέλης ("Πολιτικά", Βιβλίο 2, σ. 143)
«Ο άνθρωπος που του έχουν αρνηθεί το δικαίωμα να παίρνει σημαντικές αποφάσεις, αρχίζει να θεωρεί σημαντικές τις αποφάσεις που του επιτρέπεται να παίρνει.»
Northcote Parkinson  (1909-1993 , Βρετανός ιστορικός)
«Τι σόι άνθρωποι είσαστε, ναι κι εσύ! Βρίσκετε τη θεωρία των κβάντα από τη μια, κι από την άλλη αφήνετε να σας διατάζουν μισοάγριοι να κυριεύσετε τον κόσμο, αλλά και να μην σας αφήσουν να ‘χετε την γυναίκα που θέλετε»
Μπέρτχολντ Μπρεχτ, “Τρόμος και Αθλιότητα του Tρίτου Ράιχ”, σελ. 75, εκδ. Κάλβος
«Υπήρξα ηλίθιος για 47 χρόνια γιατί πίστευα στην Ευρώπη και στον Αμερικανικό πολιτισμό».
Διευθυντής κλινικής στη Φαλούτσα την εποχή της επίθεσης των ΗΠΑ στο Ιρακ το 2003, Έλιοτ Βάινμπέργκερ, 2005, “Τι άκουσα για το Ιράκ”, εκδ. Άγρα
«Σας δόθηκε η επιλογή μεταξύ πολέμου και ατιμίας. Διαπράξατε την ατιμία και θα έχετε και τον πόλεμο».
Ουίνστον Τσώρτσιλ, Ιστορικά Θέματα, τεύχος 76, σελ. 79
«Το πρώτο έργο ενός δεύτερου Διαφωτισμού είναι να προβάλει μια εικόνα, μια έννοια, ένα οργανωτικό μοντέλο δημοκρατίας αποδεσμευμένης από το εδαφικό στοιχείο. Θα πρέπει να φανταστούμε καθαρά τη μετά-εθνική και κοσμοπολίτικη δημοκρατία, προτού μπορέσουμε να τη θεσπίσουμε».
Μπεκ Ούλριχ, 2001, “Ελευθερία ή Καπιταλισμός”, εκδ. Καστανιώτη
«Η πνευματική μονομέρεια είναι κι αυτή μορφή αναλφαβητισμού».
UNESCO


«Oι άνθρωποι δεν είναι πάντοτε διατεθειμένοι να πεθάνουν ήσυχα. Διότι η λιμοκτονία που σε ορισμένους φέρνει λήθαργο και την ανημποριά της απόγνωσης, σε άτομα διαφορετικού ταπεραμέντου προξενεί την νευρική αστάθεια της υστερίας και τρελή απόγνωση. Και αυτοί στην απελπισία τους μπορεί να ανατρέψουν τα υπολείμματα οργάνωσης και να καταποντίσουν τον πολιτισμό».
Τζόν Μέιναρντ Κέυνς, "Οι Οικονομικές Συνέπειες της Ειρήνης"
«Δε θ’ αποποιηθώ μικρόπρεπα την απεραντοσύνη του καλού, γιατί άκουσα πώς ήλθε σε άλλους με κάποια διαφορετική μορφή».
Emerson Ralph Waldo, “Δοκίμια” (“E
ssays”), 2010
«Πάντα οφείλουμε να κάνουμε το καθήκον μας γιατί, παρά τον Νίτσε, η ηθική αξίζει… αυτή είναι η ομολογία μου.»
Κ. Γκ. Γιουνγκ Βιογραφία σελ. 35, εκδόσεις ΙΑΜΒΛΙΧΟΣ
«Όποιος ξεχνά την ιστορία του είναι υποχρεωμένος να την ξαναζήσει.»
Τζόρτζ Σανταγιάνα
«Το κοινό συμφέρον πρέπει να τίθεται πάνω από το προσωπικό συμφέρον. Η εν λόγω άποψη εδράζεται, κατά κάποιο τρόπο, σε μια μεταφυσική θέση: ότι το όλον είναι πιο σημαντικό από το μέρος, το σύμπαν πιο σημαντικό από τη Γη».
Καρτέσιος // Sorel Tom, Ντεκάρτ, 2006, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
«Η ηθικότητα μαθαίνει όχι πως να γίνεις ευτυχισμένος, αλλά πώς να γίνεις άξιος ευτυχίας».
Εμμάνουελ Καντ
«Τα λογικά επιχειρήματα συνοδεύονται από κάποια επιτυχία όσο η συναισθηματικότητα μιας δεδομένης κατάστασης δεν υπερβαίνει το κρίσιμο σημείο. Αν η συγκινησιακή «θερμοκρασία» ξεπεράσει αυτό το επίπεδο, η πιθανότητα της αποτελεσματικότητας της λογικής ελαττώνεται και τη θέση της παίρνει η προπαγάνδα και οι χιμαιρικές φαντασιώσεις. Αυτό σημαίνει πως εκλύεται ένα είδος συλλογικής καταληψίας που εξελίσσεται ραγδαία σε ψυχική επιδημία. Σε μια τέτοια κατάσταση αναδύονται στην επιφάνεια όλα τα αντικοινωνικά στοιχεία»
Καρλ Γιούνγκ, Ο Ανεξερεύνητος Εαυτός
«Δεν υπάρχει, ούτε μπορεί να υπάρξει, κανένας θεμελιώδης και υποχρεωτικός νόμος για το σώμα του λαού, ούτε καν το κοινωνικό συμβόλαιο».
Ζαν Ζακ Ρουσσώ, Το Κοινωνικό Συμβόλαιο
«Είναι παράξενος πόθος το να επιδιώκεις την εξουσία και να χάνεις την ελευθερία.
Ο άνθρωπος κυριαρχώντας πάνω στους άλλους, χάνει τη δική του ελευθερία».
Φράνσις Μπέικον,, πηγή: http://www.pegas.gr/sofia/40.htm )
«Να ενεργείς σύμφωνα με εκείνα τα αξιώματα που θέλεις να γίνουν ένας γενικός νόμος.»
Εμμάνουελ Καντ
«Καθένας ζει μόνος του, καθόλου δε νοιάζεται για τη μοίρα όλων των υπόλοιπων. .. Πάνω από αυτή τη ράτσα ανθρώπων στέκει μια τεράστια και προστατευτική δύναμη.. Προνοεί για την ασφάλεια τους, προβλέπει τις ανάγκες τους και προσφέρει όσα τους είναι απαραίτητα, .. εκτός από το να απαλλάσσει όλους αυτούς τους ανθρώπους από τον κόπο της σκέψης. Καθημερινά καθιστά την ελευθερία πράξεων του ανθρώπου λιγότερο χρήσιμη, λιγότερο συχνή. Πάντα πίστευα ότι η υποτέλεια μιας αρμονικής, ήρεμης και ήπιας μορφής όπως αυτή που μόλις περιέγραψα… θα μπορούσε… να εδραιωθεί κάτω από τις φτερούγες της κυριαρχίας του λαού.»
Τοκβίλ
«Έγραψα ένα έργο για την Ηθική, το κατέκριναν οι πάντες και το διαστρέβλωσαν… Έχοντας πάρει το μάθημά μου, ότι δεν πρέπει να παρουσιάζεις στους ανθρώπους ούτε την ιστορική αλήθεια που τους πληγώνει ούτε και την φιλοσοφική αλήθεια που τους αναστατώνει αλλά μόνον την κρύα και χειροπιαστή αλήθεια ρίχτηκα στις θετικές επιστήμες και έτσι έγραψα ένα βιβλίο για το οποίο είπαν τα καλύτερα μα δεν το διάβασε κανένας. Απογοήτευση!»
D’ Alembert, Apologie de l’ Etude (1767)
«Φιλοσοφία της επιστήμης χωρίς ιστορία της επιστήμης είναι κενή, ιστορία της επιστήμης χωρίς φιλοσοφία της επιστήμης είναι τυφλή»
Lakatos
«Είμαι υπέρ του διαχωρισμού κράτους και επιστήμης και υπέρ της κρατικής παρέμβασης εναντίον του επιστημονικού σωβινισμού, οπουδήποτε αυτός εμφανίζεται… Η υπόθεση Lysenko ήταν λάθος όχι επειδή το κράτος δεν έπρεπε να είχε επέμβει αλλά γιατί το κράτος που επενέβη ήταν ολοκληρωτικό».
Feyerabend [επιστολή στον Lakatos, 29/5/1973]
«Eφόσον πολλοί άνθρωποι ενωμένοι θεωρούνται ένα σώμα τότε έχουν μόνο μια βούληση που αποβλέπει στη διατήρηση όλων μαζί και στο ευ ζην... Ειρήνη ενότητα και ισότητα είναι οι εχθροί της πολιτικής μηχανορραφίας.»
Ζαν Ζακ Ρουσσώ,  "Το Κοινωνικό Συμβόλαιο", εκδόσεις ΠΟΛΙΣ, 2004
«Είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς κάτι, όταν ο μισθός του εξαρτάται από το να μην το κατανοεί».
Άπτον Σίνκλερ
«Είναι η εμπράγματη και όχι η ανθρώπινη σχέση που προκαλεί τον πόλεμο, και καθώς η εμπόλεμη κατάσταση δεν μπορεί να προκύψει από απλές προσωπικές σχέσεις, αλλά μόνον από σχέσεις ιδιοκτησίας, ο ιδιωτικός πόλεμος ή του ανθρώπου με τον άνθρωπο, δεν μπορεί να υπάρξει ούτε στη φυσική κατάσταση, όπου δεν υπάρχει σταθερή ιδιοκτησία, ούτε στην κοινωνική κατάσταση, όπου τα πάντα υπάγονται στην αρχή των νόμων.»
Ζαν Ζακ Ρουσσώ
«Όσον αφορά στην Ευρώπη, ένα πράγμα πρέπει πάση θυσία να αποφύγουμε, την ήσυχη συνείδηση, η οποία είναι πάντα μια ψευδής συνείδηση. Χάρη στο έργο της μνήμης, πρέπει να φτάνουν ως εμάς και να μας κατατρύχουν οι διάφορες μορφές βαρβαρότητας: οι υποδουλώσεις, το δουλεμπόριο των Μαύρων, οι αποικιοκρατίες, οι ρατσισμοί, ο ναζιστικός και ο σοβιετικός ολοκληρωτισμός. Αυτή είναι μια απαραίτητη προϋπόθεση, αν θέλουμε να υπερνικήσουμε τους νέους κινδύνους της βαρβαρότητας.»
Έντγκαρ Μορέν, "Ευρώπη, Πολιτισμός & Βαρβαρότητα"

«Η παγκόσμια κουλτούρα μπορεί να προκαλέσει μια καινούρια απελευθέρωση πνευματικών δυνάμεων, που θα φανερώσουν καινούριες δυνατότητες, οι οποίες δεν είναι περισσότερο ορατές μέσα στον ανθρώπινο εαυτό απ’ όσο ήταν η ραδιενέργεια πριν από ένα μόλις αιώνα στον υλικό κόσμο, κι ας βρισκόταν ανέκαθεν εκεί.»
Λιούις Μάμφορντ, "Οι Μεταμορφώσεις του Ανθρώπου"
«Να βρεθεί μια μορφή συνένωσης που θα υπερασπίζεται και θα προστατεύει με όλη τη δύναμη από κοινού το πρόσωπο και τα αγαθά κάθε μέλους κατά τρόπο ώστε ο καθένας, αν και σχηματίζει ενιαίο σώμα με όλους, θα υπακούει ωστόσο μόνο στον εαυτό του και θα παραμένει το ίδιο ελεύθερος όσο και πριν.  Αυτό είναι το θεμελιώδες πρόβλημα στο οποίο το κοινωνικό συμβόλαιο δίνει τη λύση».
Ζαν Ζακ Ρουσσώ, Το Κοινωνικό Συμβόλαιο
«O Homo economicus, που τοποθετεί το οικονομικό συμφέρον πάνω από οτιδήποτε άλλο, τείνει να υιοθετήσει εγωκεντρικές συμπεριφορές, οι οποίες αγνοούν τον πλησίον και αναπτύσσουν, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, τη δική τους βαρβαρότητα. Έτσι, βλέπουμε τις δυνατότητες και τις δυνητικότητες της βαρβαρότητας να εμφανίζονται σε όλα τα ιδιαίτερα γνωρίσματα του ανθρώπινου είδους μας».
Έντγκαρ Μορέν
«Η παγκόσμια ιστορία είναι η πρόοδος στη συνείδηση της ελευθερίας».
Χέγκελ
«Η πιο επικίνδυνη από τις κρίσεις οι οποίες ταλανίζουν το σύγχρονο κόσμο είναι αυτή του ελλείμματος δημοκρατίας. Σε περίπτωση που δεν καταφέρουμε να την ανατρέψουμε, πολύ σύντομα θα μετατραπούμε σε απλούς θεατές ανίκανους για κάθε μορφής κοινωνικής πρωτοβουλίας.»
Νόαμ Τσόμσκι, "Κρίση και Ελπίδα"
«Ο καταναγκασμός έφτιαξε τους πρώτους δούλους. Η δειλία τους διαιώνισε.»
Ζαν Ζακ Ρουσσώ
«Να θυμάστε ότι η ιερότητα της ζωής στα ορεινά του Αφγανιστάν είναι το ίδιο απαραβίαστη για τα μάτια του Παντοδύναμου Κυρίου, όσο μπορεί να είναι και η δική σας. Να θυμάστε ότι Εκείνος που σας ένωσε σαν ανθρώπινα όντα με την ίδια σάρκα και το ίδιο αίμα, σας έχει ενώσει και με τον νόμο της αμοιβαίας αγάπης… που δεν περιορίζεται από τα σύνορα του χριστιανικού πολιτισμού…»
Γλάδστων, πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας
«Νομίζω ότι πρέπει να έχουμε μια διεπιστημονική προσέγγιση και αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο θέμα σήμερα. Διότι οι σύγχρονοι κοινωνιολόγοι μένουν προσκολλημένοι στην κοινωνιολογία και οι ανθρωπολόγοι στην ανθρωπολογία κ.τ.λ. Και ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια της κοινωνιολογίας σήμερα είναι ότι ξεκίνησε από τον 19ο αιώνα και είναι επικεντρωμένη στο έθνος – κράτος, στις εθνικές κοινωνίες. Πρέπει να ξεφύγει από αυτό το πλαίσιο, διότι είναι ένα σημαντικό εμπόδιο για τις κοινωνικές επιστήμες. Αν αυτές θέλουν να κατανοήσουν τα σύγχρονα παγκόσμια φαινόμενα, θα πρέπει να μην περιορίζουν την οπτική τους στο εθνικό επίπεδο, αδυνατώντας έτσι να κατανοήσουν τη νέα παγκόσμια αλληλεπίδραση.»
Ούλριχ Μπεκ, 22-11-2009, πηγή: Καθημερινή 
«Χρειάζεται μια νέα ηθική, αυτή η ηθική πρέπει να ενεργοποιήσει ένα μεγάλο κίνημα, πείθοντας απρόθυμους ηγέτες και απρόθυμες κυβερνήσεις και απρόθυμους λαούς ακόμη να προχωρήσουν στις απαραίτητες αλλαγές. Μια μεγάλη αλλαγή στον τρόπο που διαχειριζόμαστε τη Γη και τη ζωή πάνω της είναι απαραίτητη αν θέλουμε να αποφύγουμε τεράστια ανθρώπινη δυστυχία και να μην βλάψουμε ανεπανόρθωτα την παγκόσμια κατοικία μας πάνω σε αυτόν τον πλανήτη».
Η Ένωση Ευαισθητοποιημένων Επιστημόνων (Union of Concerned Scientists)
«Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους, δεν διαμαρτυρήθηκα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος.
Όταν ήρθαν για τους κομμουνιστές δεν φώναξα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής.
Όταν κατεδίωξαν τους τσιγγάνους, ούτε τότε φώναξα, γιατί δεν ήμουν τσιγγάνος.
Όταν έκλεισαν το στόμα των Ρωμαιοκαθολικών που αντιτάσσονταν στο φασισμό, δεν έκανα τίποτα γιατί δεν ήμουν καθολικός.
Μετά ήρθαν να συλλάβουν εμένα, αλλά δεν υπήρχε πια κανείς να αντισταθεί μαζί μου ...»
Μπέρτ
xολτ Μπρεχτ
«Πάντα πίστευα ότι η υποτέλεια μιας αρμονικής, ήρεμης και ήπιας μορφής, …θα μπορούσε... να εδραιωθεί κάτω από τις φτερούγες της κυριαρχίας του λαού».
Tocqueville "Democracy"
«Η κατακερματισμένη σκέψη, τεμαχίζει καθετί που είναι σφαιρικό, αγνοεί εκ φύσεως το πολύπλοκο του ανθρώπου και το πλανητικό – πλαίσιο περιβάλλον. Δεν αρκεί όμως να σηκώσουμε τη σημαία του σφαιρικού: πρέπει να συνενώσουμε τα στοιχεία του σφαιρικού σε μια σύνθετη οργανοποιητική συνάρθρωση, πρέπει να τοποθετήσουμε το πλαίσιο – περιβάλλον μέσα στο δικό του περιβάλλον πλαίσιο».
Έντγκαρ Μορέν,  "Γη - Πατρίδα", εκδ. ΟΔΥΣΣΕΑΣ
«Η περιοριστική αντίληψη που συνίσταται στο να ασχολούμεθα με μια μόνο σειρά παραγόντων προκειμένου να ρυθμίσουμε το σύνολο των προβλημάτων που έχουν τεθεί από την πολύμορφη κρίση την οποία διανύουμε σήμερα δεν αποτελεί τόσο την λύση όσο καθεαυτό το πρόβλημα».
Aurelio Peccei, Daisaku Ikado, βιβλίο "Γη–Πατρίδα" του Έντγκαρ Μορέν, εκδ. ΟΔΥΣΣΕΑΣ
«Διαιωνίζουν το παράδοξο, αποφασισμένοι να μείνουν αναποφάσιστοι, σταθερά ασταθείς, παντοδύναμα αδύναμοι, σθεναρά ασθενείς. Η εποχή της αναβλητικότητας, των ημίμετρων, του εξευμενισμού, της σύγχυσης και των καθυστερήσεων φτάνει, όμως, στο τέλος της. Έρχεται η  ώρα να υποστούμε τις συνέπειες».
Ουίνστον Τσώρτσιλ
«Δεν αρκεί να πάει η ιδέα προς το πραγματικό, πρέπει και το πραγματικό να πάει προς την ιδέα».
Καρλ Μάρξ
«Για να έχουμε φιλικές σχέσεις με όλα τα κομμάτια της ανθρωπότητας, θα πρέπει να έχουμε φιλικές σχέσεις με όλα τα κομμάτια του εαυτού μας…».
Λιούις Μάμφορντ  “Οι μεταμορφώσεις του ανθρώπου”
«Όλες αυτές οι εκτροπές που ευτελίζουν το ύφος οφείλονται σε μία και μόνη αιτία, την αγωνιώδη αναζήτηση πρωτοτύπων ιδεών, πράγμα για το οποίο οι σύγχρονοι μας κάνουν σαν αλλοπαρμένοι».
Λογγίνου ¨Περί Ύψους¨. circa 1-50 μ.Χ., μετάφραση-επιμέλεια Μ.Ζ. Κοπιδάκης,εκδ. Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη, 1990. πηγή: περιοδικό Φωτοχώρος
«Το Άγιο Πνεύμα είναι βέβαια παρόν σε όλα γενικώς τα όντα, καθώς όλα τα συγκρατεί και ανακινεί τα φυσικά τους σπέρματα. Ιδιαίτερα όμως υπάρχει σε όλους όσους υπακούουν στο Νόμο διότι υποδεικνύει σε αυτούς την παράβαση των εντολών και τους φωτίζει σχετικά με την υπόσχεση του ερχομού του Χριστού, και επιπλέον υπάρχει σε όλους τους Χριστιανούς διότι τους χαρίζει την υιοθεσία».
Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής (στη γ΄ περί θεολογίας εκατοντάδα του)
«Τα προβλήματα στον κόσμο σήμερα είναι τόσο τεράστια που δεν μπορούν να λυθούν με το επίπεδο της σκέψης που τα δημιούργησε».
Άλμπερτ Αϊνστάιν
«Η παγκόσμια κουλτούρα μπορεί να προκαλέσει μια καινούρια απελευθέρωση πνευματικών δυνάμεων, που θα φανερώσουν καινούριες δυνατότητες, οι οποίες δεν είναι περισσότερο ορατές μέσα στον ανθρώπινο εαυτό απ’ όσο ήταν η ραδιενέργεια πριν από ένα μόλις αιώνα στον υλικό κόσμο, κι ας βρισκόταν ανέκαθεν εκεί»
Λιούις Μάμφορντ  “Οι μεταμορφώσεις του ανθρώπου”
«Από αμέλεια του νου καταβροχθίζουμε ο ένας τον άλλον».
Εμπεδοκλής ο Ακραγαντίνος
Γιάννης Τζαβάρας, "Η Ποίηση του Εμπεδοκλή", 1988, σελ. 205, εκδ. Δωδώνη
«Ξεκίνα από το να κάνεις ότι είναι απαραίτητο. Μετά κάνε ότι είναι δυνατό…Και ξαφνικά πετυχαίνεις το αδύνατο»,
Άγιος Φραγκίσκος της Ασσίζης
«Είναι στην ουσία των πραγμάτων το ότι η οποιαδήποτε επιτυχία γεννά κάτι, που θα καταστήσει αναγκαία μιαν ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια».
Ουόλτ Ουίτμαν


«Η ανθρωπότητα δεν προσδιορίζεται από όσα δημιουργεί αλλά από όσα επιλέγει να μην καταστρέψει».
Έντουαρντ Γουίλσον, επιστήμονας της βιολογίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου